Netanyahu citerer Bibelen.

Fra Flashtrafficblog.com/
4. marts 2014.

Netanyahu sagde, idet han citerede Bibelen, at Israel må "vælge livet" i de "historiske" konflikter med Iran & Palæstinenserne.

(Washington, DC) — Lad os sige det på denne måde: Hvis den Israelske Premierminister Benjamin Netanyahu havde besluttet sig for at gå ind i Præsidentvalgkampen i 2016, formoder jeg, at han ville være en spidskandidat, der var langt foran både GOP’s og Demokraternes nomineringer.

Han har en enorm tværpolitisk støtte på græsrodsniveau og en overvældende støtte på Capitol Hill. Jeg kunne ikke tælle, hvor mange stående ovationer, Netanyahu modtog fra de 14.000 pro-Israelske aktivister, der var samlede til AIPAC-konferencen 2014. Det var en langt varmere modtagelse end den, han fik af Præsident Obama i Det Hvide Hus mandag.

Hans temaer var store og betydningsfulde.

Premierministeren:
• Opfordrede administrationen til at intensivere - ikke slække på - presset på Iran om at opgive sit bud på kernevåben.

• Sagde, han var klar til at indgå en "historisk fred" med Palæstinenserne, og opfordrede Mahmoud Abbas til at anerkende Israel som en "Jødisk stat" en gang for alle — "ingen undskyldninger. Ingen forsinkelser. Det er nu."

• Citerede fra Bibelen, specielt fra Femte Mosebog kapitel 30, og sagde: "Mine venner, på Israels folks vegne bringer jeg jer et budskab fra Jerusalem, vor civilisations vugge, smeltediglen for vore fælles værdier. Det er et budskab fra Bibelen: (På Hebraisk.) «Jeg tager i dag himlen og jorden til vidne imod jer: Jeg har stillet dig over for livet og døden, velsignelsen og forbandelsen. Så vælg da livet, for at du og dine efterkommere må leve.«

"Mine damer og herrer, mine venner, glem aldrig — Amerika og Israel står for livet. Vi står sammen på den rigtige side af den moralske kløft. Vi står sammen på den rigtige side af historien."

Det er så interessant at høre en Israelsk Premierminister citere fra Bibelen. I tror måske, at det er normalt, men det er det ikke. Kun få Israelske ledere citerer Skriften, i det mindste i de Engelsksprogede taler eller oversættelser, jeg hører eller læser.

Hvordan vil talen blive modtaget af Præsidenten? Det er endnu uvist. Den Palæstinensiske ledelse fordømmer allerede talen.

Jeg opfordrer jer til at læse eller se hele talen, samt udskriften af, hvad han og Præsidenten sagde i Det Hvide Hus i går:

• Læs den fulde, officielle tekst fra Premierministerens tale til AIPAC.
http://www.pmo.gov.il/English/MediaCenter/Speeches/Pages/speechaipac040314.aspx

• Se video af PM’s tale til AIPAC.
http://www.c-span.org/video/?318094-3/netanyahu-speaks-aipac-2014-conference

• Læs den fulde udskrift af Obama’s og Netanyahu’sa udtalelser i Det Hvide Hus mandag.
http://www.timesofisrael.com/full-transcript-of-obama-netanyahu-photo-op/