En menighed i det centrale Virginia går nøgne til gudstjeneste.

Fra Endtimeheadlines.
10. februar 2014.

SOUTHAMPTON, VA - Cirka en times kørsel syd for Richmond er der en lille menighed, der ikke bekymrer sig om "materielle" ting. De tilbeder på samme vis, som vi alle blev bragt ind i denne verden, nøgne. Endnu i februar, hvor gennemsnitstemperaturen er fra -6 til -7 grader, viser medlemmerne sig i forskellige faconer: Nogle fuldt påklædte, andre topløse og mange helt nøgne.

Pastor Allen Parker siger, at det ikke handler om tøj, eller mangel på samme. Han siger, det handler om at blotte sin sjæl for Kristus og føre sin hjord ad retfærdighedens vej, uanset hvad man er iført.

Hver søndag finder man på de forreste rækker i White Tail Chapel Katie og Robert Church. Katie var ikke nudist, da de mødtes første gang, men blev hurtigt forelsket i både Robert og tilholdsstedet.

De blev gift i White Tail Chapel og siger, at kirken har givet dem sans for et ”kristent” samfund uden nogen af en traditionel kirkes forstillelser.

"Da vi blev gift, og vi var her, blev hele dette sted vor familie," sagde Katie Church. "Jeg føler, at jeg kan henvende mig til alle i denne kirke, ja, endog i dette anlæg, og de vil være der til at hjælpe mig."

"Folk er mere åbne for at høre og tale Guds ord," samtykker Robert Church.

Hvis du tror, nogen her finder kirkegangen pirrende, tager du fejl. De er her for at finde indre fred, og Pastor Parker mener, at det begynder med at acceptere sig selv.

"Der er ikke en følelse af, at du skal være bedre end en andre fysisk," siger Pastor Parker. "Vi er mennesker, vi har ar, vi har, hvad vi har... det drejer sig om at lære at elske og acceptere det." WNEM.COM.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
»Jeg hørte dig i haven og blev bange, fordi jeg er nøgen, og så gemte jeg mig.«  Han spurgte: »Hvem har fortalt dig, at du er nøgen? Har du spist af det træ, jeg forbød dig at spise af?« 1 Mos 3:10-11.