Husk på Kristus Jesus!

Fra Nyt Liv
Ugens vidnesbyrd.
Af Gunner Jensen|
27. juli 2015

I hverdagen er der ofte mange ting, som vi skal huske. Derfor sker det ofte, at vi siger til hinanden for eksempel sådan her: ”Husk at købe mælk, kartofler og rugbrød på vej hjem fra arbejdet.” ”Husk at hænge vasketøjet op.” ”Husk at lave lektier!” Husk det og husk det!

Men alligevel kan det ske, at vi glemmer det, vi skulle huske. Derfor er det en god hjælp, hvis vi har det skriftligt, hvis vi har en huskeseddel.

Apostlen Paulus har givet os en god huskeseddel i dette vers fra 2 Tim 2:8: ”Husk på Kristus Jesus,” siger han. Hvor er det godt, at vi har denne huskeseddel i Guds ord, for den minder os om det vigtigste, eller sagt mere præcist den vigtigste, vi skal huske på, nemlig Jesus. Ham skal vi huske på, siger Apostlen.

Midt i hverdagens mange forskellige gøremål er det vigtigt at huske på Kristus Jesus, Ham der er opstået fra de døde, og som er af Davids slægt. Han er Kristus, det vil sige, Han er Messias, vores frelser.

Han er af Davids slægt. Det vil sige, Han blev født som et sandt menneske, og netop som et sandt menneske gik Han i alle menneskers sted. Og Han er opstået fra de døde.

Det understreger for os, at Han virkelig fuldt ud har fuldbragt sin frelsesgerning. Hans opstandelse er det store bevis på, at Han har fuldbragt frelsen for os. Når vi svigter i kærlighed til Gud og vores næste, så minder huskesedlen fra Apostlen Paulus os om Ham, som blev vores stedfortræder, som tog vores sag på sig, og som en gang for alle har betalt for alle vores synder.

Det er godt at huske på Ham. Guds Ord minder os om, hvem Han er. Han er en frelser, som passer netop for os. Og til Ham må vi komme, netop som vi er.
Amen.