Paven forudsiger sin egen død.

Fra News that Matters.
20. august 2014.

"Jeg ved, at det kun vil vare en kort tid - to eller tre år - så vil jeg drage afsted til Faderhuset."

Det Britiske Sky News skriver:
Tidligere i dag berørte Pave Francis for første gang sin egen død. Han gav sig selv "to eller tre år" mere at leve i.

På en flyvetur til Vatikanet fra Sydkorea sagde den 77-årige Pave: "Jeg ser det som Guds folks generøsitet. Jeg forsøger at tænke på min synd og mine fejl, for ikke at blive stolt. Da jeg ved, at det kun vil vare en kort tid - to eller tre år - så vil jeg drage afsted til Faderhuset," svarede han muntert.

Pavens kommentar kom som svar på nyheden om, at hans nære slægtninge var blevet dræbt i en ulykke i Argentina. To herlige nevøer til Pave Francis og deres mor er blevet dræbt i en trafikulykke i Argentina, siger politiet.

Politichefen Carina Ferreyra sagde, at ulykken fandt sted tidligt om morgen på motorvejen Rosario-Córdoba i distriktet Cordoba 550 km (340 miles) nordvest for Buenos Aires.

Pavens nevø, Emanuel Horacio Bergoglio, kørte efter sigende sammen med sin kone Valeria Carmona, 36 år, og deres to børn, Jose på 8 måneder og Antonio på 2 år.

Bergoglio, der er søn af Alberto, Pavens afdøde bror, har været indlagt og er i en alvorlig tilstand. Tidlige rapporter tyder på, at køretøjet, de kørte i, ramte en lastbil, der kørte foran dem. Familien var efter sigende undervejs tilbage til Buenos Aires efter en fri-weekend.

Vatikanets talsmand, Rev. Federico Lombardi, sagde: "Paven blev underrettet om den tragiske ulykke. Han er dybt bedrøvet," og tilføjede, at Pave Francis havde spurgt "alle, der deler hans sorg, om at forene sig med ham i bøn."

Source: Sky News.

Kommentar:
Det er sjældent, vi ser religiøse ledere forudsige tidspunktet for deres egen død. Men Paven i Rom taler måske profetisk.

Paulus siger til dem, der venter på den påståede "Hellige Fader" og "Kristi vikar":

2 Tess 2:8-10:
”Da skal den lovløse åbenbares; ham skal Herren Jesus dræbe med sin munds ånde og tilintetgøre, når han kommer synligt. Den lovløses komme er Satans værk og sker med al kraft og med løgnetegn og løgneundere og med alt uretfærdighedens bedrag over for dem, der fortabes, fordi de ikke har taget imod kærlighed til sandheden, så de kunne blive frelst.”

Løb for livet, hvis lederen af din menighed accepterer Paven som en Kristen leder. Deltag ikke i denne form for synd og ugudelighed.